Frisk igen!

Nu är jag tillbaka på kontoret efter att ha varit sjuk sedan i tisdags. Man kan spekulera i om det är den omtalade parasiten i vattnet i Östersund som gjort mig sjuk, i alla fall de första dagarna. Fast det är snarare tack vare den magsjukan jag märkte den andra sjukan. Var riktigt dålig tisdag och onsdag, med ont i huvudet konstant dygnet runt. Jag var illamående och tänkte att det var vanlig magsjuka, men jag kräktes inte. Så här i efterhand, med tanke på all nyhetsrapportering, antar jag att jag smittades av parasiten.
Började få ont i ryggen och var illamående och kände då igen symptomen från när jag hade njurbäckeninflammation (urinvägsinfektion som spridit sig till njurarna), och min kära mamma tvingade mig att ringa sjukvårdsupplysningen, jag fick en tid på hälsocentralen. Det visade sig att det var urinvägsinfektion (kände inte ens av något åt det hållet) som höll på att sprida sig till njurarna, så förhoppningsvis kan den här 10-dagars antibiotikakuren hålla det i schakt så jag slipper sjukhuset.. Mår fortfarande lite dåligt, men det är på grund av antibiotikan antar jag. Nästan tur att jag blev magsjuk, annars hade jag nog inte reagerat över huvud taget.

Det är i vilket fall skönt att vara tillbaka på kontoret. Det är bara två veckor kvar. På fredag nästa vecka är det slut för min del. Jag kommer så klart att fortsätta inom Röda Korset, men det kommer bli som frivillig!
Undrar vad jag ska göra med bloggen? Jag måste säga att det här är den första bloggen jag skrivit i under så lång tid och jag tycker verkligen om att skriva i den, det är många olika intressanta ämnen. Jag tror att efter min tid här kommer den bli mer personlig och mer inriktad på det som intresserar mig!

Förresten - är inte avundsjuk på min pojkvän som är ute och lagar tak idag i 20 minusgrader ;)

DN om parasiten
Uppdatering på DN
SvD om parasiten 
Östersundsposten - provsvaren visar parasit i vattnet


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Politik
RSS 2.0