Vad ska jag göra utan praktiken?!


Har haft veckans handledarsamtal med Lena. Vi pratade om utvärderingen och globalgruppen och att det bara är fyra veckor av min praktik! Vad ska jag göra sen? Jag som har vant mig vid kontoret, människorna här, att anordna möten, flänga runt i landet lite då och då och träffa människor jag kanske aldrig skulle ha träffat annars. Jag har vant mig vid att ha ett kontorsjobb, att sitta i ett rum åtta timmar om dagen, att äta lunch vid samma tid varje dag och har börjat anpassa mig efter jobbet.

Jag kommer sakna mitt kontor, jag kommer sakna alla på kontoret, jag kommer sakna personalrummet, jag kommer sakna kaffet på morgonen när alla kommer hit, jag kommer sakna handledarsamtalen, jag kommer sakna att åka med på utbildningar och föreläsningar, jag kommer sakna att hela tiden träffa nya människor.

Jag har lärt mig så otroligt mycket de här senaste elva veckorna. Om mänskliga rättigheter, om hur det ser ut i världen, om flyktingar, om rättvisemärkt, om hållbar utveckling, om globala samband, om hur det jag gör påverkar någon annan, om fördomar. Men mest har jag lärt mig om mig själv. 


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Politik
RSS 2.0