"Homosex är inte vanligt."

Igår läste jag olika artiklar på SvD och några av de bloggar där man skrivit om artikeln. En blogg väckte då mitt intresse lite extra. Han hade bloggat om FHI: hårdare tag mot rökare och bloggrubriken hette Jesus röker inte, och det lät som ett annorlunda inlägg i debatten.
Jag tittade sedan på de mest kommenterade inläggen som var "Det finns bara två sorters människor - Guds barn eller Satans barn.", "Den stolte skall ha sin stolhet i Herren" och "Off topic - här diskuteras hejvilt".

Men det inlägg som väckte mitt intresse var "Homosex är inte vanligt."
Väldigt provocerande titel. Det kanske var det som var meningen?

Han skriver:
 
"Jag har aldrig sett filmen "Fucking Åmål" så jag visste inte att den handlade om lesbisk kärlek. Utomlands har den lanserats som "gay-film". Här i Sverige lanserades den som ungdomsfilm. Men andra ord så är filmen ett sätt att förföra en ungdomsgeneration! Är det därför som den inte lanserades som en "gay-film" i Sveige?

Aftonbladet har tre artiklar i dag som alla nämner om orden "att komma ut". Varför allt detta prat om att komma ut? Ingen talar om att heterosexuella par ska "komma ut".En tanke slår mig att jag läser första artikeln i denna serie som Aftonbladet har idag är att homosexualitet inte är så vanligt! För om det skulle vara så vanligt som förespråkare i dessa grupper många gånger vill göra gällande, varför kan det i så fall kännas besvärande att vara homosexuell i en småstad?"

Hur stor självinsikt har man när man undrar varför det är svårt att vara homosexuell i en småstad? Ser man inte att man själv är problemet och anledningen till att människor inte vågar "komma ut"?

En som kallar sig Nolte kommenterar inlägget med "gayrörelsen är knappast intresserad av äktenskap a´la livslånga förhållande, utan snarare intresserade av att bryta ner kristna traditioner och flytta fram sina egna positioner. Nästa position de flyttar fram gissar jag kommer handla om bigami, det kan de ju också hävda baseras på s.k "kärlek"

Kristna undrar varför så få unga tyr sig till dem? Kanske är det brist på förståelse? Kanske är det brist på insikt i att samhället har förändrats och att bibeln kanske inte är en evighetslära? Kanske har unga en syn på sig själva som dåliga, med komplex och dåligt självförtroende, och från kyrkans håll för man höra att man inte ska göra si och så, men man gör det - varför ska man då gå dit och bli bannad?

Jag säger som Ola Salo sjunger i The Arks "Father of a son"
"And you’re totally fogged in your head
if you were serious right now when you said
that it’s because they will be bullied in school
'cause that means you let the bullies set the rules
."

och


"And I may be gay
But I can tell you straight away
That I’ll become a better father than all of you anyway (So listen!)
One day I will become
the Father of a Son
Hallelujah Hallelujah Hallelujah
!"


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogg listad på Bloggtoppen.se

Politik
RSS 2.0